Stichting Lerend Werken Nederland is op 5 februari 2018 opgericht. Ons doel is om kandidaten met grote afstand tot de arbeidsmarkt te helpen om aan het werk te komen. Dat doen wij in samenwerking met MVO Solutions B.V: een organisatie die actief is op de arbeidsmarkt, opleidingen en vervolgens werk regelt voor haar kandidaten. Daarnaast werken we onder andere samen met het jongerenproject 'Time of your Life'.

Wij ondersteunen en begeleiden mensen bij hun zoektocht naar een opleiding en werk.

Veel mensen die langdurig werkloos zijn hebben te maken met sociale, financiële of persoonlijke problemen en leven langdurig op het niveau van een minimum inkomen. Er zijn nauwelijks financiële buffers. Als ze iets willen leren om een betere kans te maken op een arbeidsplek zijn er vaak geen middelen. Wij maken zelfs mee dat men soms nog niet eens over een fiets beschikt om van huis naar werk of opleiding te kunnen gaan. Bovendien moeten zij, als ze eenmaal actief leren, gebruikmaken van een laptop die niet voorhanden is.

Actieve participatie richting werk vraagt ook financiële buffers van de mensen. En die hebben ze meestal niet.
Stichting Lerend Werken helpt mensen verder met dit soort vraagstukken. De Stichting werkt samen met andere organisaties en fondsen die zich inzetten het geschikt maken van kandidaten voor de arbeidsmarkt. Een van de projecten waar we sinds kort  mee samenwerken is het project “Time of Your Life” waarbij we jongeren met afstand tot de samenleving ondersteunen.  We willen hen perspectief bieden door hun ontwikkeling te laten aansluiten bij hun talenten.

Wij staan in voor een succesvol programma.
Wij bieden diverse  korte praktijkopleidingen en trajecten om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Samenwerkingspartners van Stichting Lerend Werken, zoals MVO Solutions, helpen je bijvoorbeeld aan een baan na een geslaagd opleidingstraject. Stichting Lerend Werken Nederland faciliteert secundaire zaken zoals bijvoorbeeld een fiets, laptop of een VOG-verklaring, indien noodzakelijk. Onze deur staat open voor iedereen die een start of herstart wil maken op de arbeidsmarkt door iets te leren.

Wil je met ons kennismaken?
Wil je meer informatie hierover, ben je geïnteresseerd om deel te nemen, of wil je bijdragen aan de Stichting? Neem dan contact met ons op via het formulier.

Meer informatie? Stuur ons een mailtje en we nemen contact met je op!